آموزش ربان انگلیسی
مقالات فارسی در مورد زبان انگلیسی - مقالات انگلیسی - دامنه لغات - سوالات درسی
قالب وبلاگ
جستجو

 

اینکه چگونه کلمات انگلیسی را به خاطر بسپاریم یاری هم هستند که از تصور یادگیری کلمات انگلیسی جدید وحشت دارند، چون گمان می‌کنند که این کار فقط شامل حفظ کردن با تکرار است. خوشبختانه سؤالی است که شاید هرکسی جوابی برایش داشته باشد. افراد بس اصلا این طور نیست؛ چه در حال یادگیری یک زبان جدید باشید و چه بخواهید زبانی را که بلد هستید تقویت کنید، می‌توانید از ابزارهای متنوعی که در این زمینه وجود دارند استفاده‌ کنید و کلمات جدیدی فرا بگیرید. در این مقاله 3 روش را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید کلمات انگلیسی را به درستی به خاطر بسپارید.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 12
[ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

بدون شک امروزه تسلط بر زبان انگلیسی برای اکثر افراد به مهارتی ضروری تبدیل شده است. موفقیت در مصاحبه‌ی شغلی، ادامه‌ی تحصیل در دانشگاه مورد علاقه، سفر به خارج از کشور و حتی خواندن دستور مصرف یک دارو و … تنها نمونه‌هایی از اهمیت آشنایی با یک زبان دیگر است. برای دستیابی به موفقیت در فراگیری زبان، لازم است برنامه‌ای منسجم و منظم را در درازمدت دنبال کنید. وفاداری و عمل به این برنامه خود نیازمند انگیزه‌‌ای قوی برای یادگیری است. اما با چه راه‌هایی می‌توانیم انگیزه‌ یادگیری زبان را در خود تقویت کنیم تا با پشتکار و بدون وقفه، مسیر یادگیری را بپیماییم و به نتیجه‌ی مطلوب دست‌یابیم؟ در این مقاله با ۱۰ روش کاربردی برای تقویت انگیزه یادگیری زبان آشنا می‌شوید.

 



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 15
[ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

 

صحبت کردن اغلب سخت‌ترین مهارت برای یادگیری در مهارت‌های چهارگانه‌ی زبان است. گوش دادن و فمهیدن یا حتی خواندن و نوشتن نیز دشواری‌های خاص خود را دارند، اما صحبت با یک فرد انگلیسی‌زبان و نفهمیدن منظور وی و از کار افتادن ذهن قطعا تجربه‌ای بسیار تلخ و متفاوت است. اما با ترفندهای صحیح در کنار تلاش مداوم، می‌توانید به سادگی شاخ این غول را بشکنید و بهتر از قبل انگلیسی صحبت کنید. این نوشته را بخوانید تا ببینید چگونه باید انگلیسی صحبت کنیم.

 

روش اول: تقویت زبان انگلیسی در خانه

۱. صدایتان را ضبط کنید

وقتی در خانه با خودتان تنها هستید، هیچ دلیلی برای اضطراب وجود ندارد. می‌توانید به ذهن‌تان اجازه بدهید تا آزادانه کار کند و فکرهای مختلفی را که به ذهن‌تان می‌رسد، به زبان بیاورید و در همین حال صدایتان را ضبط کنید. در این شرایط به بهترین شکل انگلیسی صحبت می‌کنید. یک کتاب صوتی یا ویدئوی آنلاین پیدا کنید که بتوانید از آن تقلید کنید. به نظرتان انگلیسی صحبت کردن‌تان به آنچه که می‌شنوید، شباهت دارد؟

 



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 13
[ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

شما، دوست عزیزی که شروع به خواندن این مقاله کرده‌اید، حتما در گیر و دار یادگیری زبان انگلیسی هستید. شاید کلاس‌های مختلف را امتحان کرده‌اید و یا از کودکی عضو ثابت انواع کلاس‌های آموزش زبان انگلیسی بوده‌اید…. اما… اما هم چنان قدرت صحبت کردن آن را به شکل مؤثر و روان ندارید. اگر این طور است با احترام از شما دعوت می‌کنیم که این متن را تا پایان مطالعه کنید تا بیاموزید که چگونه می‌توانیم زبان انگلیسی را بدون کلاس یاد بگیریم. وقتی شیوه درست صحبت کردن به زبان انگلیسی را بدانیم، می‌توانیم به راحتی با دیگر افراد در سراسر دنیا ارتباط 



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 8
[ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ پنجشنبه 24 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

 

دنیای امروز، دنیای سرعت است. همه می‌خواهند سریع‌تر غذا بپزند، سریع‌تر به سرکار بروند، سریع‌تر ثروتمند بشوند و البته سریع‌تر یاد بگیرند. این خواسته کاملا طبیعی است، به‌ویژه در جهانی که با فشار یک دکمه تلفن یا رایانه، صبح استرالیا در قاره‌ای دور به شب آمریکا در قاره‌ای دیگر پیوند می‌خورد. پس انتظارات همه‌ی ما از سرعت روز‌به‌روز بالا و بالاتر می‌رود. همه طرفدار سرعت هستند. اما آیا این توقع در همه چیز منطقی خواهد بود؟ مثلا چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم؟ خب روش‌های متعددی وجود دارند که بالاخره یکی از آنها با شیوه‌ی یادگیری ما سازگار است. اما آزمون و خطا کردن روش‌های مختلف برای انتخاب مناسب، بسیار وقت‌گیر است و از سرعت فرایند یادگیری زبان انگلیسی می‌کاهد. در این مقاله درمی‌یابیم، چگونه زبان انگلیسی را سریع یاد بگیریم و مانند یک بلبل، انگلیسی صحبت کنیم؛ البته یک بلبل انگلیسی.

 

 



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 12
[ شنبه 19 اسفند 1402 ] [ شنبه 19 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

چرا صحبت‌کردن به زبان انگلیسی این‌قدر مشکل است؟ شما بسیاری از کلمات را بلدید، حتی بارها آنها را شنیده‌اید؛ با استفاده از تکنیک‌های مختلف یادگیری این لغات را تمرین کرده‌اید؛ احتمالا می‌توانید فکر کنید که چه می‌خواهید بگویید ولی لغات مورد نظر در دهان‌تان نمی‌چرخد؛ در این مقاله بررسی می‌کنیم که چرا این مهارتِ به ظاهر آسان، این‌قدر مشکل ایجاد می‌کند؟ و راه‌هایی برای یادگیری مکالمه زبان انگلیسی به شما معرفی می‌کنیم.

 



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 13
[ شنبه 19 اسفند 1402 ] [ شنبه 19 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

آیا دوست دارید بر زندگی چیره شده و بهترین باشید؟ مطمئناً همه ما اینطور هستیم. ما به دنیا آمده‌ایم که بهترین باشیم و بهترین زندگی را برای خود بسازیم.

من وقتی دبیرستانی بودم، چندان شاگرد خوبی نبودم. از مدرسه گریزان بودن، تکالیفم را انجام نمی‌دادم و در امتحانان هم چندان موفق نبودم. خیلی تنبل بودم و اصلاً انگیزه‌ای برای مدرسه رفتن نداشتم. اما بعد از مدتی فهمیدم که این آن چیزی نیست که دوست دارم باشم. این آن زندگی نبود که دوست داشتم داشته باشم. اطرافیانم مدام از من انتقاد می‌کردند و به اندازه کافی سرزنش آنها را شنیده بودم. آن زمان بود که تصمیم گرفتم از آن به بعد همه چیز را در اطرافم تغییر دهم.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 15
[ پنجشنبه 17 اسفند 1402 ] [ پنجشنبه 17 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]


آمارها نشان داده که ذهن انسان در زمان های کوتاه و مکرر بسیار متمرکزتر از زمان های طولانی عمل می کند. بنابراین حتی اگر فقط ده دقیقه برای درس خواندن فرصت دارید، آن را به فواصل زمانی کوتاهتر تقسیم کنید. همچنین بهتر است پس از هر ده دقیقه درس خواندن به خودتان استراحت بدهید. از آنجا که مغز انسان به منظور ساخت پروتئین و تجدید نیرو به زمان نیازمند است، این روش کارایی بسیاری دارد. زمان استراحت به مغز فرصت جذب آموخته ها را می دهد، در مقابل درس خواندن برای مدت زمان طولانی نه تنها کسالت آور است بلکه باعث خستگی، ایجاد استرس و گیج شدن می شود، در نتیجه قدرت یادگیری را کاهش می دهد.

در این ایمیل چند نکته در رابطه با مطالعه مفید را پیش روی شما دوستانی که فصل امتحانات را در پیش دارید و یا اینکه در تدارک شرکت در کنکور هستید، قرار می دهیم که امید است مورد استفاده شما عزیزان
پرشین استارقرار گیرد. لذا برای درس خواندن مفید لطفا توصیه های کاربردی زیر را بکار گیرید:




ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 14
[ سه شنبه 08 اسفند 1402 ] [ سه شنبه 08 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

از آنجاییکه درک مطلب قسمت عمده ای از سئوالات امتحانی را در بر دارد آگاهی از تکنیکهای زیر دانش آموزان را در پاسخ صحیح دادن به سئوالات درک مطلبی یاری خواهد کرد .

گاهی اوقات دانش آموزان علیرغم درک کلی متن قادر نمی شوند بطور کامل به سئوالات مندرج پاسخ درست بدهند و پاسخ سئوالات را بدون تغییرات لازم مستقیما از متن رونویسی می کنند . بنابر این از دانش آموزان انتظار می رود با رعایت توصیه های زیر بتوانند ضمن درک کلی متن به سئوالات پاسخ داده شود .

 

1 – به سئوالات درک مطلب بطور کامل یعنی بصورت جمله پاسخ داده شود .

Mary went to the shop and bought a notebook .

                                      

                                       What did Mary buy ?  She bought a note book.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 13
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

به خاطر سپردن لغتهای یک زبان خارجی می تواند یکی از بخشهای خسته کننده در فراگیری زبان باشد. خوشبختانه روشهای مختلفی برای سرعت بخشیدن و نیز لذت بخش کردن آن وجود دارد که در ادامه به آن می پردازیم:

 

کارتهای نمایش (Flash cards)

استفاده از کارتهای نمایش سریعترین روش برای مرور لغاتی است که نیاز به تکرار دارند. این روش بسیار مؤثر و در عین حال کم هزینه است.

روش کار بدین صورت است که یک دسته کارت مقوایی، در اندازه‌ای که در جیب جا شوند، تهیه می‌کنید، در یک روی آن لغت انگلیسی را می‌نویسید و در سمت دیگر کارت معنی آن را به فارسی وارد می‌کنید. همانطور که کارتها را مرور می‌کنید، لغتها را به دو دسته تقسیم می‌کنید: آنهایی که معنی آن را فوراً به خاطر می‌آورید و آنهایی که به راحتی نمی‌توانید معنی آن را به خاطر آورید. به مرور لغتهایی که هنوز به آنها تسلط پیدا نکرده‌اید آنقدر ادامه می‌دهید تا اینکه مطمئن شوید آنها را بخوبی یاد گرفته‌اید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 11
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

با سلام

مطلب این هفته در مورد تفاوتهایی است که بین انگلیسی بریتانیایی و آمریکایی وجود داره. ولی قبل از اینکه به بحث اصلی بپردازم، میخوام از دوستانی که لطف کردند و در نظرسنجی شرکت کردند، تشکر کنم. مطمئنا نظرات و راهنماییهای شما کمک بزرگی در راه بهتر شدن مطالب این وبلاگه.

نکته بعدی که میخواستم بگم دز موزد مطالب گرامریه. من شخصا مطلب گرامری خاصی در وبلاگ نمینویسم، اگر نکته دستوری خاصی وجود داره که میخواید در موردش نوشته بشه، در قسمت نظرات مطرح کنید و یا برای من پیغام بگذارید.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 9
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

در باره رشته های انگلیسی - از روزنامه آفرینش

جمله مشهوریست که می گوید هر که دو زبان را بداند در حکم دو نفر است.دانستن زبان انگلیسی یا هر زبان دیگر قبل از آنکه در قالب یک رشته توضیح داده شود یک امکان فوق العاده مناسب است برای استفاده از کتاب ها و مقالاتی که دوست داریم بدون هیچگونه واسطه ای آنها را مطالعه کنیم، بهترین ترجمه ها و ماهرترین مترجمان آنچه به ما می رسانند به اندازه اصل یک اثر نمی تواند گویا باشد به عبارتی اینجا از جاهایی نیست که کپی برابر اصل باشد. زبان انگلیسی به عنوان زبان علمی و فراگیر جهان شناخته شده و به عبارتی زبان مشترک بسیاری از مراکز علمی گشته است. در مورد رشته زبان انگلیسی که در دانشکده زبان دانشگاه ها عرضه می گردد و آنچه قابل بیان است عبارتست از اینکه تحصیل در این رشته ها قابلیت ها و توانایی ما را برای دبیری زبان فراهم می نماید. تحصیلات دانشگاهی رشته زبان انگلیسی اگر همراه با تلاش و پیگیری های مستمر دانشجو صورت پذیرد و در طول تحصیل خود همت خود را به صورت کامل بر مطالعه آثار خارجی قرار دهد امکان



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 11
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

در فرآیند آموزش زبان انگلیسی نقش حفظ لغات و بکار گیری آنها امری مهم به حساب می آید. یادگیری لغات در هر زبانی مخصوصا در زبان انگلیسی خیلی مهم است چون که هرچه دایره لغات ما (یعنی لغاتی که در ذهن داریم) درباره آن زبان بیشتر باشد بهتر و راحتتر می توانیم جمله سازی کنیم و از معادلهای ساده تر یک لغت برای بیان منظور خود استفاده کنیم .

در این بخش روشهای ساده ای برای یادگیری لغات زبان انگلیسی به شما آموزش داده می شود. این روشها خیلی عملی و ساده می باشند و با روشهای دیگر کمی متفاوت است.

 

روش اول : با ثبت لغات در یک دفترچه کوچک که بتوانید آنرا همیشه و همه جا با خود حمل کنید ِ می توانید لغات زیادی را در دفعات متعدد بازدید کرده و از یادگیری و حفظ آنها آگاه شود. دفترچه های کوچکی به همین منظور در در بازار وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. این دفترچه ها به این صورت می باشند که به سه ستون به نامهای لغت فارسی  ِ تلفظ   ِ لغت انگلیسی

تقسیم بندی شده است . نمونه ای از این نوع دفترچه ها و نحوه استفاده از آنها در پایین مطلب قابل مشاهده است



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 10
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

شاید یادگیری زبان انگلیسی مهمترین گام در ارتقاء کیفیت زندگی شما باشد.

آیا هیچ فکر کرده‌اید که دسترسی به اطلاعاتی که دیگران از آن بی‌بهره‌اند، چقدر می‌تواند جالب باشد؟ یا صحبت کردن با افراد جالبی که دیگران نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند؟ یا تحت تأثیر قرار دادن اطرافیانتان هر موقع که دهانتان را باز می‌کنید؟ و یا پشت سر گذاشتن دیگران با جهش‌های بزرگی که در شغل‌تان برمی‌دارید؟

شما می‌توانید به همه‌ اینها برسید، اگر خوب انگلیسی صحبت کنید.

 

§   دسترسی به اطلاعات

§  گفتگو با دیگران

§  پیشرفتهای شغلی

§  یاد گرفتن انگلیسی آسان است



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 6
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

 

زمانیکه تصمیم دارید یک زبان جدید یاد بگیرید، باید به یاد داشته باشید که خود شما اصلی ترین نقش را در یادگیری زبان دارید. در همین 2-3 سال تدریس زبان به من ثابت شده است که بیشتر زبان آموزان فکر میکنند حضور در کلاس زبان و گذراندن ترم و به پایان رساندن یک کتاب به تنهایی برای یادگیری زبان کافی است. در حالیکه، یادگیری زبان نیازمند وقت و از همه مهمتر بوجود آوردن محیطی است که در آن از زبان استفاده شود.

در اینجا قصد دارم به تعدادی از راهکارها و مهارتهایی که میتوانند کمک شایان توجهی به بهتر یاد گرفتن زبان شما بکنند، بپردازم.

 

- تمرین زبان را در برنامه روزانه خود بگنجانید. تمرین روزانه اهمیت فوق العاده زیادی دارد.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 17
[ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ جمعه 04 اسفند 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

زمانیکه تصمیم دارید یک زبان جدید یاد بگیرید، باید به یاد داشته باشید که خود شما اصلی ترین نقش را در یادگیری زبان دارید. در همین 2-3 سال تدریس زبان به من ثابت شده است که بیشتر زبان آموزان فکر میکنند حضور در کلاس زبان و گذراندن ترم و به پایان رساندن یک کتاب به تنهایی برای یادگیری زبان کافی است. در حالیکه، یادگیری زبان نیازمند وقت و از همه مهمتر بوجود آوردن محیطی است که در آن از زبان استفاده شود.

در اینجا قصد دارم به تعدادی از راهکارها و مهارتهایی که میتوانند کمک شایان توجهی به بهتر یاد گرفتن زبان شما بکنند، بپردازم.

 

- تمرین زبان را در برنامه روزانه خود بگنجانید. تمرین روزانه اهمیت فوق العاده زیادی دارد.

 

- صبور باشید. زمانیکه کسی با شما انگلیسی صحبت میکند، یا در حال مطالعه یک کتاب انگلیسی هستید، نیازی نیست معنای تک تک کلمات را بفهمید!

در کلاس درس، معلم سعی میکند بیشتر انگلیسی صحبت کند تا زبان آموزان یک محیط انگلیسی را تجربه کرده و از جملات معلم الگوبرداری کنند. لطفا بیشتر تحمل کنید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 9
[ چهارشنبه 25 بهمن 1402 ] [ چهارشنبه 25 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

شاید یادگیری زبان انگلیسی مهمترین گام در ارتقاء کیفیت زندگی شما باشد.

آیا هیچ فکر کرده‌اید که دسترسی به اطلاعاتی که دیگران از آن بی‌بهره‌اند، چقدر می‌تواند جالب باشد؟ یا صحبت کردن با افراد جالبی که دیگران نمی‌توانند با آنها ارتباط برقرار کنند؟ یا تحت تأثیر قرار دادن اطرافیانتان هر موقع که دهانتان را باز می‌کنید؟ و یا پشت سر گذاشتن دیگران با جهش‌های بزرگی که در شغل‌تان برمی‌دارید؟

شما می‌توانید به همه‌ اینها برسید، اگر خوب انگلیسی صحبت کنید.

 

§   دسترسی به اطلاعات

§  گفتگو با دیگران

§  پیشرفتهای شغلی

§  یاد گرفتن انگلیسی آسان است

 

 

دسترسی به اطلاعات

شما به چه چیزی علاقمند هستید؟ علوم؟ موسیقی؟ کامپیوتـر؟ سلامتی؟ تجـارت؟ ورزش؟  رسانه‌هـای امروز – از قبیـل اینترنت، تلویزیون و مطبوعـات – دسترسی تقریباً نامحدودی را به اطلاعات پیرامون موضوعات مورد علاقه‌تان فراهم کرده است. فراموش نکنید که ما در عصر اطلاعات زندگی می‌کنیم.

تنها یک مشکل وجود دارد: بیشتر این اطلاعات به زبان انگلیسی است.

در اینجا چند مثال از اطلاعاتی که اگر انگلیسی بلد باشید می‌توانید از آنها استفاده کنید، بیان می‌شود



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 10
[ چهارشنبه 25 بهمن 1402 ] [ چهارشنبه 25 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

بیشتر مشکلاتی که زیان آموزان در تلفظ دارند به خاطر ناهماهنگیهایی است که بین صداهای زبان مادری آنها و زبان انگلیسی وجود دارد. برای مثال، اگر یک انگلیسی زبان با شما صحبت کند، میتواند به راحتی تشخیص دهد که زبان مادری شما انگلیسی نیست و این نکته را با گفتن این که شما "لهجه هندی، روسی، یا چینی دارید" ابراز میکند.

در هر صورت زبان مادری شما میتواند باعث شود که شما مشکلاتی در تلفظ صداها و کلمات خاصی داشته باشید. این مشکلات تلفظی از یک زبان به زبان دیگر متفاوت است. نکاتی که در زیر آمده است میتواند به شما کمک کند که مشکلات تلفظی خود را به حداقل برسانید:

 

·      به حرکات دهان انگلیسی زبانهای بومی دقت و سعی کنید از آنها تقلید کنید. زمانیکه فیلم تماشا میکنید، به حرکات دهان افرادی که صحبت میکنند، نگاه کنید. جملات آنها را تکرار کرده و سعی کنید که تلفظ و آهنگ صدای آنها را تقلید کنید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 18
[ دوشنبه 23 بهمن 1402 ] [ دوشنبه 23 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

تحقیقات نشان داده است که هر فرد روزانه 90 درصد زمان کاری خود را صرف یکی از حالات ارتباط میکند: یا در حال صحبت کردن است، یا نوشتن، یا خواندن و یا شنیدن. در بین این چهار حالت، شنیدن یا گوش کزدن بیشترین سهم را دارد. ما بیش از 30 درصد از وقت خود را صرف گوش کردن به رسانه های جمعی (مثل رادیو و تلویزیون) میکنیم و 25 درصد دیگر از وقتمان را هم صرف گوش کردن به دیگران. با این تفاسیر، خوب شنیدن مهارت بسیار مهمی برای ما به حساب می آید.

مهارت شنیدن برای یک زبان آموز اهمیت دوچندانی دارد. چرا که بخش عمده ای از فرایند یادگیری زبان با خوب شنیدن در ارتباط است. با خوب شنیدن و زیاد شنیدن، میتوانید تلفظ خود را بهبود ببخشید، دایره لغات خودتان را گسترش دهید، اصطلاحات جدید و ناب انگلیسی را یاد بگیرید. شاید بدون اغراق یتوان گفت، مهارتهای شنیداری در یادگیری زبان انگلیسی بیشترین اهمیت را دارند.

اگر فکر میکنید شنونده خوبی نیستید، با خواندن نکات زیر میتوانید مهارتهای خود را در این زمینه افزایش دهید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 16
[ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

بشر در هیچ دوره‌ای این چنین با حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات مواجه نبوده است. سرگردانی انسان امروز، انتخابی مناسب از بین هزاران امکانی است که عمر کوتاهش را بر نمی‌تابد و این سرگردانی، در انتخاب روشی مناسب برای یادگیری یک زبان بین المللی با گستره تولید جهانی، صد چندان شده است. کتابها، فیلمهای صوتی - تصویری، کلاسهای آموزشی رسمی و غیر رسمی، نرم افزارها و پهنه گسترده اینترنت در کارند تا امر فراگیری یک زبان خارجی تحقق یابد. آیا اشکال در بهره هوشی ما دانش آموزان و دانشجویان ایرانی است که با گذراندن بیش از ده سال از دوران راهنمائی تا دانشگاه هنوز نتوانسته‌ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم؟ چرا ما دانش آموزان و دانشجویان ایرانی با گذراندن بیش از ده سال، از دوران دبیرستان تا دانشگاه، هنوز نتوانسته‌ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم. بدون شک اشکال در بهره هوشی و توانائی‌های ما نیست بلکه مشکل در روشها و تکنولوژی‌هایی است که ما با استفاده از آنها زمان بزرگی از زندگی خویش را از دست داده‌ایم. عمده‌ترین دلایل نا‌کامی در فراگیری زبان در کشور ما بقرار زیر است:



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 18
[ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

دکتر جو وایتالی:


وضعیت فعلی یا زندگی فعلی تو نتیجه افکاریست که از گذشته تا این لحظه داشته ای. زمانی که افکار و احساساتت را تغییر بدهی، همه اینها به کلی تغییر خواهند کرد.“


کریستین دی جیسون (۱۹۵۴-۱۸۶۶) :
هر انسانی که از قدرت فکر کاملاً آگاه باشد به این نتیجه می رسد که می تواند شخصیتش را تغییر دهد و کنترل سرنوشتش رابه دست بگیرد.


انتظار ، نیروی جذب کننده قدرتمندی است زیرا چیزهایی راکه می خواهی به سمت تو
می کشاند . باب پراکتور می گوید: خواستن میان تو و آنچه می خواهی ارتباطی ایجاد
می کند و انتظار، آن را وارد زندگی ات می کند. فقط منتظر چیزهایی که نمی خواهی نباش. این روزها انتظار چه چیزی را می کشی؟

جیمز ری



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 11
[ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

دکتر جان دیمارتینی:

فیلسوف، چیروتراپیست ،درمانگر و متخصص تحول شخصیت

 
این راز، راز بزرگ زندگی است.“


جان آساراف:
کار آفرین و متخصص پول درآوردن


می توانیم هر چیزی را که انتخاب می کنیم، هرچه قدر هم که بزرگ باشد ، داشته باشیم. مهم نیست که خواسته ما چقدر بزرگ است . بگو بدانم ،می خواهی در چه جور خانه ای زندگی کنی؟ می خواهی میلیونر بشوی؟ چه کسب کاری می خواهی داشته باشی؟ می خواهی به موفقیت بیشتری برسی؟ واقعا چه می خواهی؟


دکتر دنیس ویتلی :
روانشناس و مربی بالا بردن توانمندی ذهن


رهبران گذشته که راز را می دانستند می خواستند قدرت راز را برای خودشان نگه دارند و آن را با کسی سهیم نشوند . به همین خاطر مردم را از این راز بی خبر نگه می داشتند . مردم هر روز صبح سر کار می رفتند و کارشان را به خوبی انجام می دادند و شب به خانه بر می گشتند . کارشان یکنواخت بود و قدرتی نداشتند چون راز دراختیار عده انگشت شماری بود.“



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 16
[ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ یکشنبه 22 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

دابلیو کلمنت استون :
هرچیزی که ذهن انسان بتواند آن را تصورکند، می تواند آن را به دست آورد.

برای جذب پول باید همه حواست متوجه پول و ثروت باشد. اگر به این فکر کنی که به اندازه کافی پول نداری، غیر ممکن است بتوانی پول بیشتری جذب زندگی ات بکنی زیرا در این صورت همه افکارت متوجه پول کافی نداشتن می شود. اگر همه حواست را روی پول کافی نداشتن متمرکز کنی، برای خودت شرایط بیشتری برای بی پولی یا کم پولی فراهم می کنی. باید حواست را متوجه فراوانی پول و ثروت کنی تا پول و ثروت وارد زندگی ات شود.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 14
[ شنبه 21 بهمن 1402 ] [ شنبه 21 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

محمد گنجی

خلاصه نویسی قسمتی مهم از مطالعه می‌باشد. خلاصه نویسی علاوه بر کمک به در ک بهتر مطالب باعث می‌شود تمرکز بیشتر شده، در زمان بازگشت به مطالب خوانده شده و مرور (دوره درسی) زمان کمتری تلف می‌شود .

به طور کلی خلاصه نویسی مهم ترین منبع در اوغات فراعت یا دوره فراموش کردن می‌باشد و در ضمن وقتی می‌توانید مطالب را خلاصه بنویسید یعنی آن را درست فهمیده اید زیرا با نوشتن بسیاری از ابهامات رفع می‌شود. پس می‌توان گفت قسمت عمده‌ی مطالعه باید از روی خلاصه‌نویسی‌ها صورت گیرد.

روش کار : برای شروع کار از کلاس درس شروع می‌کنیم یعنی در کلاس تمام مطالبی را که دبیر می‌گوید یادداشت نمائید و کتاب یا جزوه را حاشیه نویسی و علامت گذاری نمایید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 16
[ جمعه 20 بهمن 1402 ] [ جمعه 20 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

اما اگر هنوز برای یادگیری جدی انگلیسی قانع نشدید یا می‌خواهید به بقیه‌ی دوستانتان یک انگیزه‌ی قوی بدهید این ۱۳ دلیل یادگیری انگلیسی  را بخوانید:

 

۱- زبان انگلیسی پرمخاطب‌ترین زبان استفاده‌ شده‌ی دنیاست. در کل زمین حدود ۴۰۰ میلیون نفر انگلیسی‌ زبان وجود دارد و ۵۰۰ میلیون نفر نیز انگلیسی را به عنوان زبان دوم استفاده می‌کنند. پس در کل حدود یک میلیارد نفر در دنیا زبان هم را متوجه می‌شوند. آیا دوست ندارید شما هم به ‌‌آنها بپیوندید؟

۲- حدود ۸۰% اطلاعات کامپیوتر‌ها به  انگلیسی پردازش می‌شوند. یادگیری فنون کامپیوتر برای افرادی که به انگلیسی تسلط دارند فوق‌العاده راحته.

۳- زبان انگلیسی زبان رسمی اخبار و اطلاعات مبادله‌شده‌ی جهان است. حدود نیمی از روزنامه‌های منتشر‌شده‌ی جهان به انگلیسی است. تنها در کشور هند سه هزار مجله‌‌ی انگلیسی‌ زبان منتشر شده است. اگر دوست دارید همیشه با آخرین اطلاعات و اخبار به‌روز باشید انگلیسی خیلی به دردتان خواهد خورد.

۴-زبانی که بیشتر مردم دنیا در حال یادگیری هستند انگلیسی می‌باشد. در حال حاضر حدود یک میلیارد نفر در حال یادگیری این زبان اند. در کشور چین ۲۵۰ هزار نفر از طریق تلویزیون انگلیسی یاد می‌گیرند!



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 12
[ شنبه 14 بهمن 1402 ] [ شنبه 14 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

افراد صاحب نظر در مبحث یادگیری زبان خارجی، روان‏‌شناسی و حافظه

 

Prof. Stephen D Krashen

 

پرفسور کراشن یکی از نظریه‏‌پردازان بنام در زمینه یادگیری زبان دوم است که تألیفات زیادی نیز در این زمینه دارد.

 

Prof. Avram Noam Chomsky

 

پرفسور چامسکی متفکر، زبان‏‌شناس و روان‏‌شناس بنام که در زمینه‌های گوناگون از جمله یادگیری زبان خارجی نظرات و تألیفات معتبری دارد.

 

Tony Buzan

 

یکی از افراد برجسته در زمینه تحقیقات مغز، حافظه و یادگیری و مخترع روش بسیار معروف Mind Mapping و مؤسس شرکت ThinkBuzan

 

 

Steve Kaufmann

 

آقای استیو کافمن کانادایی مؤسس وب سایت معتبر Lingq.com دوازده زبان دنیا را یاد گرفته است و با توجه به سن زیاد باز هم در حال اضافه کردن آن‏‌ها است. ایشان یکی از زبان‏‌شناسان معروف می‏‌باشد



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 10
[ شنبه 14 بهمن 1402 ] [ شنبه 14 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

هفته پیش گزارشی در مورد یک پسر نوجوان عادی ۱۶ ساله ساکن نیویورک منتشر شد که نشان می‌داد وی تنها در اوقات فراغت خود، بدون کلاس، زبان‌های عبری، عربی، روسی، سواحیلی و چندین زبان دیگر را یاد گرفته است. البته به گزارش دیسکاوریمشخص نیست که این پسر نوجوان که تیموتی دونر نام دارد، چه‌قدر به هر یک از این زبان‌ها مسلط است، اما واضح است که او با سایر هم‌سن‌ و سال‌هایی که در مدرسه با او همکلاس هستند و حتی بسیاری دیگر از مردم که تنها به یک یا دو زبان می‌توانند صحبت کنند متفاوت است.

این‌جا یک سوال پیش می‌آید:‌ آیا ممکن است مغز برخی از افراد ویژگی‌های خاصی داشته باشد که به آن‌ها این امکان را بدهد که در مقایسه با سایرین زبان‌های بیشتری را بیاموزند و به زبان‌های بیشتری صحبت کنند؟

به گفته محققین، به نظر می‌رسد که پاسخ این سوال مثبت باشد. مطالعات جدید نشان می‌دهند که در مورد برخی از افراد،‌ ژن‌ها مغز را برای یادگیری زبان آماده می‌کنند. محققین به تازگی شروع به مطالعه در مورد قسمت‌هایی از مغز کرده‌اند که در افرادی که در یادگیری زبان ماهرترند، بزرگ‌تر و یا کارآمدتر هستند. اما سایرین، یادگیری بهتر زبان را به انگیزه بالاتر برای اختصاص زمان به یادگیری زبان و تلاش سخت برای یادگیری راه‌های جدید برقراری ارتباط نسبت می‌دهند.

مایکل پارادیس، عصب‌شناس دانشگاه مک‌گیل واقع در مونترال، یادگیری زبان را با یادگیری پیانو و ورزش‌های مختلف یا هر کار دیگری که به نظم و اصول نیاز داشته باشد مقایسه می‌کند و در این‌باره می‌گوید:‌ «کودکان به هر کاری که علاقه داشته باشند، از عهده آن به خوبی برمی‌آیند. کودکانی که به ریاضیات علاقه داشته باشند،‌ در ریاضیات خوب عمل می‌کنند. به همین شکل، کودکانی که به زبان علاقه دارند، در یادگیری زبان خوب پیش می‌روند. این فقط یک مورد افراطی از یک اصل عمومی و کلی است



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 14
[ چهارشنبه 11 بهمن 1402 ] [ چهارشنبه 11 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

 

تخمین زده می‌شود تا 7000 زبان مختلف در دنیا صحبت می‌شود. 90 درصد این زبان‌ها فقط 100،000 متکلم دارند. بیشتر از یک میلیون نفر با 150 تا 200 زبان با هم صحبت می‌کنند و 46 زبان نیز فقط یک متکلم دارند!

 

زبان‌های دنیا به نسبت وجه اشتراک اجدادیشان به گروهای مختلفی تقسیم می‌شوند. مثلاً زبان‌ انگلیسی با زبان‌های آلمانی و هلندی ارتباط دارد. این دو زبان به همراه زبان‌های لاتین (فرانسوی، اسپانیایی و ایتالیایی) بخشی از خانواده زبان هندو اروپایی (Indo-European) هستند.

2200 زبان در آسیا و 260 زبان در اروپا صحبت می‌شود.

بر طبق آمارهای یونسکو (UNESCO(The United Nations’ Educational, Scientific and Cultural Organization) ) کاربردی‏‌ترین زبان‌های دنیا به عنوان زبان اول و دوم مردم به ترتیب زیر می‏‌باشند:



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 16
[ چهارشنبه 11 بهمن 1402 ] [ چهارشنبه 11 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

سال اول زندگی، بچه به جز گریه و صداهایی که پدر و مادر به زور می‌خواهند ثابت کنند معنی خاصی دارد، روش ارتباطی دیگری نمی‌شناسد. چند سال بعدی هم والدین با شیرین زبانی کودک و این‌که او هر بار چه کلمه جدیدی را یاد گرفته است، سرگرمند، اما بعد از این مدت بعضی از پدر و مادر‌ها دنبال سرگرمی دیگری می‌روند و آن این است که به کودک‌شان زبان دیگری یاد بدهند. به همین دلیل در خیلی از مهمانی‌ها بچه‌هایی را می‌توان دید که به اصرار والدین برای عمو یا خاله‌شان غلط یا درست از یک تا ۱۰ را به انگلیسی می‌شمرند یا اپل می‌گویند و اورنج را نشان می‌دهند. اما از ابتدای دهه ۹۰ با مطرح شدن موضوع دهکده جهانی و زبان بین‌المللی و البته نتیجه تحقیقات بعضی دانشمندان آموزش زبان دوم رنگ و بوی جدی‌تری به خود گرفته است. تحقیقات نشان داده بچه‌هایی که زبان دوم یاد می‌گیرند، هوش اجتماعی بالاتری دارند.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 11
[ چهارشنبه 11 بهمن 1402 ] [ چهارشنبه 11 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

دنیای پرهیجان یادگیری

 چرا بعضی دانش آموزان ، مشتاقانه به تکالیف آموزشگاهی روی می آورند و در انجام دادن تکالیف آموزشگاهی از خود سختکوشی نشان می دهند، حال آن که بعضی دیگر، از تکالیف آموزشگاهی اجتناب می کنند و از روی بی علاقگی به انجام دادن آنها مبادرت می ورزند؟ چرا بعضی دانش آموزان از یادگیری در مدرسه و خارج از مدرسه لذت می برند و به پیشرفتشان افتخار می کنند، حال آن که بعضی دیگر، نسبت به یادیگری آموزشگاهی دلواپس و ناشادند؟ اینها پرسش های انگیزشی اند و برای یادگیری آموزشگاهی دانش آموزان اشارات مهم در بر دارند.

انگیزش با یادگیری ارتباط دارد، زیرا یادگیری فرآیندی متعالی است که مستلزم کوشش عمدی و آگاهانه است. حتی اگر دانش آموزانی که از توانایی بالا برخوردارند، هنگام یادگیری توجه کافی نداشته باشند و کوشش از خود نشان ندهند، قادر به یادگیری نخواهند بود. برای این که دانش آموزان بتوانند از برنامه های درس آموزشی حداکثر بهره را ببرند، باید مربیان و پرورشکاران زمینه ای فراهم آورند که در آن دانش آموزان به درگیری در فعالیت های یادگیری برانگیخته شوند.

رابطه میان انگیزش و یادگیری سال ها توجه روان شناسان را به خود جلب کرده است. در این ارتباط می توان گفت برای این که ما چیزی را یاد بگیریم باید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 13
[ سه شنبه 10 بهمن 1402 ] [ سه شنبه 10 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

suffix goes at the end of a word. A prefix goes at the beginning.

suffix is a group of letters placed at the end of a word to make a new word. A suffix can make a new word in one of two ways:

1.   inflectional (grammatical): for example, changing singular to plural (dog > dogs), or changing present tense to past tense (walk > walked). In this case, the basic meaning of the word does not change.

2.   derivational (the new word has a new meaning, "derived" from the original word): for example, teach > teacher or care > careful

Inflectional suffixes



ادامه مطلب

درباره : مقالات , مقالات انگلیسی ,
بازدید : 20
[ جمعه 06 بهمن 1402 ] [ جمعه 06 بهمن 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

درس خواندن مثل دوچرخه سواری!

شش راه برای اینکه مثل آب خوردن از پس درس هایتان برآئید!

یادتان می آید که چطور یاد گرفتید دوچرخه سواری کنید حتماً یکی از بزرگترهایتان راه و روش دوچرخه سواری کردن را به شما یاد داد. شما هم مدتی تمرین کردید تا خوب یاد بگیرید. درس خواندن هم مثل دوچرخه سواری یک مهارت است. یعنی این که می شود بهترین روش درس خواندن را یاد گرفت، تمرین کرد و بعد نتایج عالی گرفت. مهارت درس خواندن به شما کمک می کند که مطالب درسی را سریع تر یاد بگیرید و در کلاس، دانش آموز فعالی باشید، بچه هایی که در دوره راهنمایی و دبیرستان درس می خوانند با به کارگیری این اصول راحت تر از پس درس ها برمی آیند. حالااین شما و این هم شش گام برای مطالعه مؤثر دروس:

۱- حواس پرتی سر کلاس ممنوع



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 17
[ شنبه 30 دی 1402 ] [ شنبه 30 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

بارها شنیده ایم که دانش آموز یا دانشجویی می گوید :
(( دیگرحال و حوصله خواندن این کتاب را ندارم ))یا ((آنقدرازاین کتاب خسته شده ام که قابل گفتن نیست))ویا ((هرچقدرمیخوانم مثل اینکه کمتر یاد می گیریم))ویا ((ده بار خواندم و تکرار کردم ولی بازهم یاد نگرفتم))به راستی مشکل چیست ؟ آیا برای یادگیری درس واقعا” باید 
۱۰ بار کتاب را خواند ؟ آیا باید دروس خود را پشت سرهم مرور کرد؟وآیا بایددهها بار درس راتکرار کردتا یادگرفت ؟ مطمئنا” اگر چنین باشد ، مطالعه کاری سخت و طاقت فرسا است . اما واقعیت چیزی دیگر است . واقعیت آن است که این گروه از فراگیران ، 
روش صحیح مطالعهرا نمی دانند و متاسفانه در مدرسه و دانشگاه هم چیزی راجع به چگونه درس خواندن نمی آموزندیادگیری و مطالعه ، رابطه ای تنگاتنگ و مستقیم با یکدیگر دارند، تا جایی که می توان این دو را لازم و ملزوم یکدیگر دانست. برای اینکه میزان یادگیری افزایش یابد باید قبل از هرچیز مطالعه ای فعال و پویا داشت



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 10
[ شنبه 30 دی 1402 ] [ شنبه 30 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

اغلب دانش آموزان، دانشجویان و علاقه مندان آموزشی از مربیان و استادان خود بارها پرسش می‌‌کنند که چگونه مطالعه کنیم تا مطالب را بهتر در ذهن سازماندهی کنیم؟ صبح زود مطالعه کنیم یا شب هنگام؟ با صدای بلند مطالعه کنیم یا به آهستگی مطالب را مرور کنیم؟ پیشکسوتان فرهنگی نیز با توجه به تجربیات و روش های علمی شیوه هایی را توصیه می‌‌کنند.
مطلب زیر از کتاب زمینه روانشناسی “هیلگارد” تهیه شده که می‌‌تواند پاسخگوی برخی از پرسش های مربوط به شیوه های مطالعاتی باشد. با هم این مطلب را مرور می‌‌کنیم:
اساس امر مطالعه و خواندن بدون فراموشی، یادگیری و حافظه است. در این جا با تکنیک ” PQRST” ( که مخفف آن در زبان لاتین، ” Preview ” مرور اجمالی، ” Question ” سوال، ” Read ” خواندن، “Self-recitation” تلقین و تکرار ” Test” آزمون است) آشنا می‌‌شوید:



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 15
[ شنبه 30 دی 1402 ] [ شنبه 30 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

حافظه انسان طوری است که پس از چند دقیقه قسمتی از مطالب رافراموش می‌‌کند، و بعد از یک شبانه روز فقط رئوس مطالب را به خاطر می‌‌آورد. اما اگر در روش های مطالعه خود تجدید نظر کنید، می‌‌توانید بر این ضعف ذاتی حافظه غلبه کنید. در این مقاله شما را با تعدادی از این روش‌ها آشنا خواهیم کرد.

یک خواننده خوب کسی است که تا جایی که ممکن است:

- نکات اصلی مطلب را بگیرد.
- در مورد آنچه نویسنده می‌‌گوید، فکر کند.
- فعال باشد نه منفعل.
- بر روی چیزی که می‌‌خواند تمرکز کند.
- هر چیزی را به آن موضوع مربوط است به خاطر بیاورد.
- آنچه را می‌‌خواند با زندگی شخصی خود مرتبط کند.

با استفاده از روشهای زیر و تمرین بیشتر به زودی به نتیجه خوبی می‌‌رسید:

۱- در مورد موضوعی که قرار است بخوانید فکر کنید:

- در مورد این موضوع چه می‌‌دانم؟
- چه چیزی می‌‌خواهم یاد بگیرم؟
- بعد از خواندن، چه چیزی یاد گرفته ام؟



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 15
[ جمعه 29 دی 1402 ] [ جمعه 29 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

همه‌ی ما در بعضی از موارد برای به یاد آوردن مطالب یا اسامی با مشکلاتی مواجه هستیم اما بعضی از ما آن‌قدر فراموش‌کار و بی‌نظم هستیم که مغزمان بیشتر شبیه به یک الک، کار می‌کند. اما اصلاً نگران نباشید. روان‌شناسان در مرکز پزشکی دیکونس بوستون، برنامه‌ای با نام “Memory۱۰۱طراحی نموده و ساخته‌اند که توجه بسیاری از محققان سراسر دنیا را به خود جلب کرده است.

اگر می‌خواهید حافظه‌ی خود را تقویت کنید، روش‌های زیر را خوانده و به آن‌ها عمل کنید:- یک دفترچه یادداشت درست کنید. دفترچه یادداشت به شما کمک خواهد کرد برای جزئیات زندگی روزمره‌ی خود، برنامه‌ریزی کنید. در این دفترچه لیست تمام کارهایی که باید در طول یک روز، هفته یا ماه انجام دهید را بنویسید. دفترچه یادداشت شما می‌تواند حاوی شماره تلفن‌ها، آدرس‌ها، تاریخ‌های تولد، اطلاعات پزشکی و هرچه که شما نیاز دارید باشد. این دفترچه را همیشه همراه داشته باشید و روزانه چند بار به آن نگاه بیاندازید. نوشتن چیزها به شما کمک می‌کند تا آن‌ها را در ذهن خود بسپارید.



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 18
[ جمعه 29 دی 1402 ] [ جمعه 29 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

فرآیندهای زیادی باعث گرفتگی رگ های قلب، پیدایش سلول های سرطانی و آسیب شبکه ارتباطی اعصاب در مغز می شوند. سبزیجات و میوه ها دارای مواد آنتی اکسیدانی هستند. مغز برای خنثی کردن رادیکال های آزاد نیاز به آنتی اکسیدان ها دارد.  ادیکال های آزاد به سلول های عصبی آسیب می رسانند و عمل واسطه های شیمیایی اعصاب را مختل می کنند. وقتی سن شما افزایش می یابد، قدرت دفاعی بدنتان ضعیف می شود، در نتیجه اثر تخریبی رادیکال های آزاد افزایش می یابد.

آنتی اکسیدان ها، حالت ارتجاعی رگ ها و قوت ضربان های قلب را حفظ می کنند۲۰ درصد خون خارج شده از قلب به مغز می رود. هر چیزی که مانع از جریان خون به مغز شود، قدرت یادگیری و ذهنی فرد را کاهش می دهد. وقتی که جریان خون در مغز مختل شود، باعث سکته و خونریزی مغزی می شود؛ چنین چیزی خطرناک و کشنده است. به تدریج یک سری حملات مغزی ضعیف اتفاق می افتد که در ابتدا باعث کاهش حافظه و فراموشی می شود و در نهایت رگ های مغزی آسیب می بینند و حالتی شبیه بیماری آلزایمر به وجود می آید



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 14
[ جمعه 29 دی 1402 ] [ جمعه 29 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

امتحان معیار ارزشیابی دانسته‌ها و تواناییهای شماست و شما می‌‌توانید از آن بعنوان ابزاری برای ارزیابی مهارت های یادگیری خود استفاده کنید. اما شرایط فیزیکی و ذهنی وجود دارد که عملکرد شما در حین امتحان را تحت تأثیر قرار می‌‌دهد. بنابراین لازم است پاره ای نکات را هنگام امتحان رعایت کنید.

برای عملکرد بهتر در امتحان توصیه های زیر را بکار بندید:

۱- با آمادگی کامل و به موقع در سر جلسه امتحان حاضر شوید. وسایل مورد نیاز مثل مداد، خودکار، ماشین حساب، لغت نامه و ساعت را به همراه داشته باشید. با این کار همه چیز در دسترس شما خواهد بود و نیازی به قرض گرفتن وسایل دیگران پیدا نخواهید کرد.

۲- با اطمینان خاطر و آرامش کامل در امتحان شرکت کنید. مثبت اندیشی کنید. همواره این جملات را در ذهن خود تکرار کنید: ” من برای امتحان کاملا آماده ام و به خوبی از عهده آن برمی آیم. ” نگرانی را از خود دور کنید. هر گاه احساس نگرانی کردید، چند نفس عمیق بکشید تا آرام شوید. قبل از امتحان با دوستانتان راجع به اضطراب و دلشوره صحبت نکنید. بهتر است بدانید که نگرانی همچون یک بیماری مسری قابل سرایت به دیگران است



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 13
[ جمعه 29 دی 1402 ] [ جمعه 29 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

بچه‌ها مثل اسفنج می‌مانند. نگاه می‌کنند و هر چه که در محیطشان باشد را جذب می‌کنند، مخصوصاً از طریق دیداری و شنیداری. اکثر کلمات و رفتارهای آنها ناشی از تقلید از والدینشان یا بزرگترهای دیگر در اطرافشان است. خیلی وقت‌ها از کلماتی که از دهان آنها بیرون می‌آید حسابی شگفت‌زده می‌شوید. و وقتی مدرسه را شروع می‌کنند، با تاثیرات همسالانشان بمباران شده و دنیای امن و راحتشان زیر و رو می‌شود. اما اگر فرزندانتان را از همان ابتدا با ۱۰ مورد از مهمترین ارزش‌ها آشنا کنید، می‌توانند به خود متکی شده و در آینده زندگی شاد و راحت داشته باشند.

1. صداقت

جایی در مسیر بزرگ شدن، بچه‌ها دروغ گفتن را یاد می‌گیرند، حتی ممکن است آن را از والدینشان هم یاد نگرفته باشند. تلویزیون، بچه‌های دیگر یا حتی بزرگترهای دیگر ممکن است باعث این نوع رفتارهای آنها شده باشند. حتی می‌تواند یک نوع مکانیزم دفاعی برایشان باشد. اگر اهمیت صداقت را برایشان توضیح دهید و مطمئنشان سازید که همیشه برای شنیدن حرف‌هایشان آماده‌اید، آنوقت برایشان در دسترس‌تر خواهید بود مخصوصاً زمان‌هایی که می‌دانند کار اشتباهی انجام داده‌اند. خیلی از بچه‌ها بخاطر ترس از فریادهای والدینشان یا کتک خوردن می‌ترسند واقعیت را با والدینشان در میان بگذارند. باید به آنها بفهمانید که رفتار بد آنها مطمئناً عواقبی خواهد داشت اما همیشه بخاطر اینکه شجاعت لازم برای گفتن واقعیت را داشته‌اند تحسینشان کنید. از همه مهمتر اینکه شما هم باید خود فردی صادق باشید زیرا اگر در شما بی‌صداقتی ببینند آنها یاد خواهند گرفت



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 16
[ پنجشنبه 21 دی 1402 ] [ پنجشنبه 21 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]

 

بشر در هیچ دوره‌ای این چنین با حجم انبوهی از داده‌ها و اطلاعات مواجه نبوده است. سرگردانی انسان امروز، انتخابی مناسب از بین هزاران امکانی است که عمر کوتاهش را بر نمی‌تابد و این سرگردانی، در انتخاب روشی مناسب برای یادگیری یک زبان بین المللی با گستره تولید جهانی، صد چندان شده است. کتابها، فیلمهای صوتی - تصویری، کلاسهای آموزشی رسمی و غیر رسمی، نرم افزارها وپهنه گسترده اینترنت در کارند تا امر فراگیری یک زبان خارجی تحقق یابد. آیا اشکال در بهره هوشی ما دانش آموزان و دانشجویان ایرانی است که با گذراندن بیش از ده سال از دوران راهنمائی تا دانشگاه هنوزنتوانسته‌ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم؟ چرا ما دانش آموزان و دانشجویان ایرانی با گذراندن بیش از ده سال، از دوران دبیرستان تا دانشگاه، هنوزنتوانسته‌ایم در حد قابل قبولی زبان بیاموزیم. بدون شک اشکال در بهره هوشی و توانائی‌های ما نیست بلکه مشکل در روشها و تکنولوژی‌هایی است که ما با استفاده از آنها زمان بزرگی از زندگی خویش را از دست داده‌ایم. عمده‌ترین دلایل نا‌کامی در فراگیری زبان در کشور ما بقرار زیر است:



ادامه مطلب

درباره : مقالات ,
بازدید : 17
[ پنجشنبه 21 دی 1402 ] [ پنجشنبه 21 دی 1402 ] [ غلامعلی عباسی ]
.: Weblog Themes By graphist :.

:: تعداد صفحات : 8 1 2 3 4 5 6 7 8 صفحه بعد

درباره وبلاگ

غلامعلی عباسی متولد 1340 دبیر بازنشسته زبان انگلیسی در شهرستان اردبیل هستم این وبلاگ دفتر یادداشت بنده است . هر مطلبی که به یادگیری بیشتر زبان انگلیسی کمک نماید و به نظر بنده مفید باشد در این وبلاگ جمع آوری نموده ام و با علاقه مندان به آموزش زبان انگلیسی به اشتراک گذاشته ام . در حد امکان منابع مطالب اعلام می گردد . امیدوارم مورد پسند و استفاده دانش آموزان و دانشجویان زبان انگلیسی واقع گردد .

آخرين مطالب
گرامرکامل زبان انگلیسی(صفت و قید ) تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
adverb قيد تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Such تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Some sentences that are used in conversations (4 تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Word List on Comments تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Cover Letter: Word List - Conjunctions تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Both, Either, Neither, Nor and So تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
'To Be' - Quiz for English Beginners تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Did you know that ...... 2 تاریخ : جمعه 28 اردیبهشت 1403
Preposition Use - in / at / to / nothing تاریخ : سه شنبه 18 اردیبهشت 1403
موضوعات
مطالب جالب و خواندنی
داستا ن های عبرت آموز
آیا می دانستید که .....
ضرب المثل های ایرانی
گفتار بزرگان و اندیشمندان
مقالات
مکالمه
اصطلاحات انگلیسی
یادداشت روزانه
کنکور و زبان انگلیسی
گرامر عمومی زبان انگلیسی
زمان در زبان انگلیسی
آمار سایت
بازديدهاي امروز : 60 نفر
بازديدهاي ديروز : 82 نفر
كل بازديدها : 98,935 نفر
بازدید این ماه : 60 نفر
بازدید ماه قبل : 3,188 نفر
کل نظرات : 5 عدد
كل مطالب : 1199 عدد
كل اعضا : 12 عدد
افراد آنلاین : 2 نفر

تبادل لینک

خرید بک لینک